zaterdag 28 september 2013

Zesde les hondentraining

En Cerro is na de vakantie ook weer begonnen met de derde cursus van de hondentraining. Deze heet de Discipline-cursus.

Hij leert niets nieuws maar alles wordt nu meer verfijnd en beter te worden uitgevoerd. Gedisciplineerd dus...

We zijn net terug van de zesde les en die kleine blijft echt niet achter bij die andere grote joekels van honden. Zijn allemaal grote Duitse herder formaat, golden retriever en labrador en newfoundlander.
En daar staat mijn kleine Havanezertje gewoon tussen.

Voel ik me best jofel mee hoor, want meestal wordt doorgetraind met die grote honden en niet met kleine huishondjes. Nou, kleine Cerro doet t net zo goed als die grote. Daar Cerro nogal eigenwijs is van karakter ben ik juist met m doorgegaan. Ook voor mezelf is de cursus en de stok achter de deur nodig om die commando's bij hem erin te krijgen.

De trainer zei dat ik in vergelijking met het begin van de cursus al veel winst heb geboekt met Cerro. Ben ik helemaal blij natuurlijk en Cerro blijft ook beter op zijn plek als ik wegloop, hij krijgt steeds meer vertrouwen dat ik altijd weer terugkom bij hem.

Nog twee weken is de cursus helaas alweer afgelopen. Heeft ie drie certificaten op zak die kleine havanezer van me! Ik ben trots op je lievie xxxx

woensdag 25 september 2013

Foto's van de vakantie

Hieronder een selectie van de vakantiefoto's in Heelderpeel nabij Roermond.

De tent net opgezet, helemaal bezweet en ik bleef maar water drinken

'S avonds terugkomst bij de tent nadat we bij Linsey mochten eten en ook Cerro opgehaald, dit was Cerro's eerste moment bij de tent...

Het vijvertje bij de camping, zou Cerro wel of niet zijn pootjes erin zetten...

En ja hoor, hij ging t water in maar was ook de laatste keer geweest.

Bij het zwembad.

Foto van tent genomen vanaf me schaduwplekje want bij de tent was t niet te harden meer..

Cerro onder de tafel in de schaduw

Met zijn vakantievriendjes die na de eerste week weer gingen vertrekken

Stadje Thorn bezoeken

'S avonds bij de tent met Donna en haar gezin. Foto van gezin niet geplaatst want ik heb daar een filmpje van maar ik weet niet of Donna het plaatsen ervan graag wilt, dus ik laat t achterwege uit respect

De nodige dagelijkse verkoeling op het terras

Cerro op het marktplein in Roermond

Hier wordt Cerro door Linsey bij zijn piemel even kaal geschoren, met die warmte en dat geplas langs die haren, vind ik niet zo fris, dus lekker kort daar..

Sjors op terrasje met big smile, net bij de Intertoys geweest dus helemaal happy

Cerro bij zus Mira thuis, uitgevloerd van het spelen met elkaar..

Ja lieve Mira, je bent mooi hoor met je guitige snoet

In Valkenburg naar mensen kijken

Sjors met Cerro in zijn slaapcabine , doet voor de foto alsof ie slaapt..

En middagje gezellig met Linsey, naar t zwembad en bij de tent. Pannenkoeken gebakken en 's avonds Linsey weer thuisgebracht. Nadeel bij een camping is altijd dat een bepaalde tijd de slagbomen dichtgaan en dan kun je het terrein niet meer op. Dus was altijd de tijd in de gaten houden

Leuke foto deze

Boodschappen gehaald en Cerro maar kijken van waar blijf je nou toch..

Dit is havanezertje Jack, die zocht in de zomerperiode nog een baasje met mandje. Die heb ik dus nog mooi kunnen knuffelen. Later thuisgekomen hoorde ik dat ie een nieuw baasje had gevonden. Was een heel lief en leuk hondje

Ze lijken wel wat op mekaar he?

In Maastricht

Genieten van het ijsje

Wederom op een terrasje en hapje eten langs de Maas in Maastricht

En de laatste dag, 22 juli, de boel weer afbreken met deze temperatuur..48 graden in de zon, was ik net klaar en zat alles weer in de auto.

Dit was Cerro's eerste vakantie...

dinsdag 24 september 2013

De eerste vakantie van Cerro

Op 4 juli gingen we eindelijk op vakantie, bestemming Heelderpeel bij Roermond.
Auto volgeladen, dakkoffer gevuld met de tent en stokken en ander spul. Cerro die normaal met zijn autogordel op de achterbank zat, moest nu voorin bij Sjors op de grond. Gelukkig was ie al paar keer voorin geweest om te wennen, dus alles ging goed onderweg.

Cerro mocht ik zowel met het opzetten als afbreken van de tent bij Linsey onderbrengen. Maar goed ook want het was veel te warm voor die kleine in de zon.

Cerro vond t wel wat om de hele dag buiten te zijn alhoewel de vijf meter lange snoer tig keer om de haringen en stoelen gedraaid zat...

Hij heeft vakantievriendjes gehad, heeft vaak met zus Mira kunnen spelen, kortom Cerro had de tijd van zijn leven. Alleen met slapen'snachts was ie in de bench. Ik dorst Cerro ook niet alleen te laten met die warme zon. Dus Sjors moest zich af en toe vermaken met andere vriendjes bij het zwembad.

Zelf heb ik ook last gehad van de zon, te veel in de zon, ook al zat ik in de schaduw, hield een zonnesteek niet tegen. Ben er een paar dagen beroerd van geweest de eerste week. En toen ik wat beterder ging, kreeg Sjors een oorontsteking dus die heeft ook de hele dag in de tent gelegen.

Pas het weekend waren we allebei vakantieproof en konden we uitstapjes gaan maken. Het plaatsje Thorn, Roermond, Valkenburg en Maastricht hebben we bezichtigd. De terrasjes met koude drankjes en biertjes waren zeer welkom. De temperatuur bleef in de buurt van de 27 graden, later nog warmer.

We zijn bij Donna en haar gezin geweest, bij Linsey en andersom ook weer bij ons bij de tent. We zijn met de meiden en Perry naar het zwembad geweest , goh, dan voelt mama zich opeens oud hoor. Allemaal jong spul wat daar rond loopt in de Roerdomp.

Cerro was tijdens het zwemmen dan weer met Mira bij zijn geboortehuisje. Die heeft zichzelf echt vermaakt hoor.

22 juli moesten we weer naar huis en moest de boel weer worden afgebroken. En wat heb je dan een zooitje troep bij je wat dan allemaal weer gestapeld de auto in moet. Sjors en Cerro bij Linsey kunnen stallen want het was ook voor Sjors niet te doen om op mij te wachten. Was gegeven moment 48 graden in de zon. Daarna bij Linsey 's avonds gegeten en na een frisse douche de rit naar huis toe.
Om half 1 waren we thuis 's nachts. Was toen ook pas een beetje temperatuur om te rijden. Was veel te warm allemaal

Dus dit is een beetje het verslag van Cerro's eerste vakantie. Het blogje hierna zal ik vullen met alleen de foto's.

Kleine PS: blogspot is heel traag op me mobiel om 2 foto's op te slaan. Dacht doe het in etappes maar zelfs twee foto's is veel. Dus even geduld hiervoor...

Hondje Joe met Cerro's haar

En zo is hondje Joe tot stand gekomen. Het puppie haar van Cerro zit er allemaal in en is dit voor mij een speciale knuffel geworden. Mocht Cerro straks oud en versleten zijn en hij besluit om de andere kant van de regenboogbrug te gaan ontdekken, dan heb ik een wel heel speciaal aandenken aan hem.  Gelukkig is Cerro net 1 jaar geworden, dus hij mag nog heel lang bij ons blijven....

Zal ik de draad weer eens oppakken?

Dat is een hele tijd geleden zeg dat ik wat gedaan heb met dit blogje. 29 juni de laatste keer. Vier juli met vakantie gegaan en sindsdien niets meer. Staat me netjes hoor.

Met ons gaat alles goed. Sjors zit alweer zes weken op school in groep 6 en Cerro heeft zijn eerste verjaardag alweer gevierd. Die is door ons goed verwend kan ik wel zeggen, van Sjors speelgoed en hondenkoekjes en van mij boven getoonde halsband met naam en gratis riem. Ook is Cerro voor de tweede keer door Linsey weer geschoren en geknipt. Ze heeft er een heel mooi hondje van gemaakt. Een lief koppie zit er dan achter al dat haar.

Ik zal volgende keer de eerste vakantie met Cerro beschrijven, is nu beetje te laat voor geworden.

Was grapje van Sjors om Cerro zonnebril op te zetten, achteraf wel een leuke foto geworden